הרמוניה – מרכז להכשרות כלבי שירות

מה זה מרכז להכשרות כלבי שירות

מרכז להכשרות כלבי שירות הוא מקום אשר חרט על דגלו ליצור מציאות משנה חיים בקרב צעירים ובוגרים בעלי מוגבלויות על רקע פיזי או רגשי.

את האתגר הזה מבצעים במרכז כלבני, שבסיסו הוא אילוף של כלבי שירות, שלאחר מכן הופכים לבני לוויה נאמנים, שתורמים רבות לתפקוד ולעצמאות היום יומית של הבעלים.

הרמוניה, שהוא גם מרכז להכשרות כלבי שירות, הוקם תוך מטרה לשפר את איכות חייהם של אנשים המתמודדים עם אתגרים פיזיים או נפשיים, תוך מקצועיות בהכשרת כלבים למגוון תפקידי תמיכה, ליווי וסיוע.

הכשרת כלבי שירות מיומנים להפליא

לכלבי שירות תפקיד חשוב במידה בל תתואר, בסיוע ותמיכה עבור אנשים עם מוגבלות, פיזית או נפשית. הסיוע יכול להתאים לבעלי לקות מולדת או בשל מחלה או תאונה.

אנחנו, כמרכז להכשרות כלבי שירות, בוחרים בקפידה רבה את הכלבים שלאחר מכן עוברים אימון מקיף, כדי לסייע במשימות יומיומיות. הכלבים שעוברים את ההכשרה במרכז הם יותר מאשר כלבים ממושמעים ובעלי מזג טוב. הם ומספקים תמיכה ועזרה פיזית אבל גם מקנים מקור לתמיכה ולמתן יציבות רגשית.

אצלנו במרכז הכלבני מכירים היטב את חשיבות ההכשרה שלה זוכים הכלבים ואת החשיבות העצומה של כלבים אלו בשיפור איכות חייהם של אנשים המתמודדים עם אתגרים שונים. הכלבים שעברו הכשרה מקיפה יכולים לאחר מכן להשתלב בחייהם של חיילים משוחררים בעלי הפרעת פוסט טראומטית, בחיי ילדים על הרצף האוטיסטי או לסייע למבוגרים הזקוקים לתמיכה רגשית.

תהליך האילוף וההכשרה של כלבי שירות הוא קפדני ומקצועי. מדובר בתהליך שכולל מיון מקיף (כדי לוודא שהכלבים מתאימים לתפקידם). לאחר מכן האילוף מותאם במדויק לצרכים הספציפיים של האנשים להם הם יסייעו.

ההכשרה של הכלבים נעשית על ידי אנשי מקצוע מיומנים ומטרתה להבטיח שהכלבים יגיבו בצורה נכונה במצבים שונים. לאחר ההכשרה הכלבים רוכשים מיומנויות מיוחדות ומבצעים את תפקידם באמינות, במסירות וביעילות.

הרמוניה – מרכז לכלבי שירות – שואפים למצוינות ותמיכה בקהילה

הרמוניה, אנו כמרכז להכשרות כלבי שירות, זכינו להכרה בתור חברה לתועלת הציבור. הרמוניה פועלת משנת 2011, וממשיכה לפעול בכל המרץ לקידום ופיתוח התחום. מקים בית הספר והמרכז להכשרות כלבי שירות הוא זיו רביב. מאלף כלבים מיומן ובעל ניסיון עשיר, ומאמן כלבי שירות במשך עשרות שנים. במהלך השנים, הכשיר זיו רביב מאמנים רבים, הרצה במקומות נחשבים אודות תחום כלבי השירות, והמרכז להכשרת כלבי שירות בראשותו זכה להכרה רבה.

קורס כלבנות טיפולית

על פי דברי צוות של הרמוניה, והמאמנים במרכז להכשרות כלבי שירות, כולם מאמינים כי הכשרת כלבי שירות לאלו הזקוקים להם, זו זכות גדולה. כלב שירות יכול לעשות הבדל של שמיים וארץ עבור אנשים הזקוקים לו.

בזכות הסיוע של כלב שירות, יכולים בעלי מוגבלויות מסוגים שונים לנהל חיים עם יותר מעורבות בקהילה, חיים יותר פעילים, עם הרבה יותר עצמאות וללא הרגשה של תלות בזולת. החיים לצד כלב שירות הם חיים של שיתוף, משפחה שבה לא רק הכלב עוזר ותורם לבעליו אלא גם להפך.

בתחום הכשרת כלבי שירות אנו שואפים לפעול כך שכלבי השירות יהיו זמינים למי שזקוק להם. צוות המרכז פועל כדי להפוך את התחום של כלבי שירות והכשרתם, לתחום מוכר, מקצועי ונגיש בארץ. השאיפה היא שכל הקהילה בישראל תצא נשכרת מכך. השאיפה שניתן יהיה להגיע למצב שבו בישראל יינתן סבסוד שיאפשר לכל מי שזקוק ומעוניין, לקבל כלב שירות שעבר הכשרה מקיפה, ללא קיצורי דרך אלא בצורה הכי מקצועית שיש.

באילו תחומים נוספים אנו פועלים כמרכז להכשרות כלבי שירות

בדרך כלל, עבור כלבי שירות מכשירים כלבים מהגזעים לברדור וגולדן רטריבר. יחד עם זאת, במידה ויש איזו בקשה מיוחדת לאימון והכשרה של גזע אחר, צוות הרמוניה יבדוק זאת, ובאמת ברוב המקרים זה עשוי להתאפשר.

כעת, ראוי לציין כי לאורך השנים פועל המרכז ומשאיר את חותמו בכמה תחומים:

  • אנו מכשירים כלבי שירות שמיועדים לתמוך מבחינה רגשית באוכלוסיות שנות של בוגרים וילדים. כלבי שירות מוכיחים את עצמם כמחוללי שינוי עצום לאוכלוסיות שונות, בין אם אלה אנשים על הרצף ובין אם כאלה בעלי עיכובים התפתחותיים או אחרים.

בד בבד עם הפעילות היום יומית אצלנו במרכז הכלבני להכשרות כלבי שירות, שוקדים על פעילות ציבורית שנועדה לקדם את המודעות בקהילה, ולהעלות את התחום של הכשרת כלבי שירות בישראל. כמו כן במקום מקיימים תוכניות הכשרה מקצועית למאלפים ולאנשי מקצוע, כך שיוכלו לפעול בתחום זה כמאמנים מקצועיים להכשרת כלבי שירות.

שיתופי פעולה עם מתנדבים

אוהבים כלבים? מטרות חברתיות קרובות ללבכם ואתם רוצים לתת כתף? כחלק מהעשייה התחום, מתקיימים שיתופי פעולה עם אנשים שרוצים לקחת חלק במשימה הראויה. אפשר לומר כי אותם מתנדבים הם חלק מהלב הפועם שלנו בהכשרת כלבי שירות. ישנם כמה אפשריות להתנדב בכמה מסלולים אפשריים.

משפחות אומנה לגורים בכלבי שירות

למשל התנדבות בתחום של אומנה לגורים, שיהפכו בהמשך לכלבי שירות. בזכות משפחות אומנה שמשגיחות על הגורים שיהיו בהמשך כלבי שירות לכל דבר, יכולים אנשים לקבל לאחר מכן כלבי שירות איכותיים. משפחות המתנדבים הן שעוזרות לייסד את דור העתיד, של כלבי השירות בארץ.

כל כלבי השירות מתגוררים במשך כשנה (לעיתים פחות לעיתים יותר) אצל אותן משפחות אומנה מתנדבות. משפחות האומנה הללו למעשה מגדלות את הגורים ודואגות לחשוף אותם לגירויים ולעולם, כדי שיוכלו להיות בעלי ביטחון, רגועים ולאחר מכן גם כלבי שירות מיומנים.

משפחות האומנה מקבלות מאיתנו את כל הציוד הדרוש וכן כלים ומידע נחוץ – הכל על מנת לגדל את הגור בצורה נכונה, נעימה ומתגמלת.

משפחות האומנה זוכות לליווי צמוד לנוחותן ולרווחת הגורים. למי שרוצה להצטרף – קבוצות אומנה נפתחות מדי כמה חודשים (באזור עמק חפר), וניתן להשאיר פרטים כאן באתר שלנו.

התנדבות עם כלבים

התנדבות קצרה יותר מתאימה למשפחות שרוצות לקחת חלק בעשייה עם כלבים.

בפנסיון חווית הכלבים ניתן להגיע לטייל עם כלבים לאורך נחל אלכסנדר. צוות הפנסיון שהם חלק מצוות המרכז להכשרת כלבי שירות שלנו, ישמחו לתת לכם כלבים טובים, חמודים וסוציאליים, שאותם אפשר לקחת לטיול והנאה של כמה שעות בטבע.

מרכז להכשרות כלבי שירות
מרכז להכשרות כלבי שירות

השפעת כלבי שירות על בריאות בעליהם

כלבי שירות מאומנים היטב יכולים לזהות ולהגיב לרמזים רגשיים של בעליהם. הם יכולים לבצע פעולות כמו להיצמד אל הבעלים כדי להרגיע ולהפחית התקפי חרדה או התקפי פאניקה.

אנשים רבים עם מוגבלות או לאחר פוסט טראומה חווים בידוד חברתי. כלב שירות הופך לא רק לחבר בפני עצמו אלא גם גשר לתמיכה חברתית נוספת. הליווי של הכלב מקל על השתלבות בחברה ועל קיום קשרים עם מעגל אנשים רחב יותר. זה ללא ספק מפחית את תחושת הבדידות.

חשוב לציין, כי אנחנו כמרכז להכשרת כלבי שירות, מבחינים כי חלק מהאנשים עם כלבי שירות, מפחיתים לאורך הזמן את השימוש בתרופות. מדובר למשל על תרופות למצבים נפשיים כמו חרדה, קשיי שינה או דיכאון.

עבור חיילים משוחררים או אנשים עם פוסט טראומה, כלבי שירות יודעים לסייע להם למצוא גם בסביבה חיצונית אזורים פחות הומים, מה שמקטין את הלחץ, החרדה והתסמינים הלא נעימים.

כמו כן, האחריות של הבעלים לטפל בכלב יכולה לעזור לשמור על שגרה יומית וסדר. זה מסייע מאוד לבריאות הנפש.

קצת על טכניקות של אילוף כלבי שירות

  • זמן אילוף של כלב שירות עשוי להיות יחסית ממושך. משך האילוף וסוג האילוף המדויק תלוי במשימות ובמטרה שלשמה מאלפים את הכלב.

  • השיטה העיקרית המשמשת באילוף היא חיזוקים חיוביים. זוהי השיטה שבה הכלבים מתוגמלים בפרס או בשבח על התנהגויות רצויות. זה יוצר קשר חזק וחיובי ורצון לבצע את המשימות, ללא שום צורך בעונשים.

  • כל כלב שירות מאומן מקבל דגשים על פי צרכיו של הבעלים שלו. לדוגמה, כלב שאומן עבור מישהו שסובל מנכות גופנית, יוכל לבצע פעולות שכלב רגיל בדרך כלל לא מבצע (למשל הרמת חפצים, פתיחת דלתות). כלבים מסוימים לומדים לזהות התקפים או קשיים רגשיים שעומדים להתפרץ, עוד לפני שהאדם עצמו מבחין בכך.

  • בחירת גזעים כגון לברדור וגולדן רטריבר, נובעת מהטבע של גזעים אלה. כלבי שירות נדרשים להיות בעלי מזג טבעי טוב ונטייה טובה לאילוף. יחד עם זאת, יש גזעים אחרים שיכולים להיות כלבי שירות מצוינים. הדגש הוא על בחירת כלב עם הטמפרמנט הנכון והמזג הנוח.

לסיכום –

אנו בהרמוניה מכשירים כלבי שירות, ומתפקדים כמרכז להכשרות כלבי שירות.

אנו מכשירים כלבי שירות לילדים, נוער, בוגרים ומבוגרים. כמו כן, יש גם כלבי שירות לגיל השלישי, ובעצם, לכל דורש.

אנו מאמינים כי כל אדם וכל דורש שירות, אשר כלב שירות יכול לסייע לו ולשנות את חייו, צריך שיהיה לו כלב שירות, ושהמחיר בסופו של דבר, לא יהיה הבר שימנע זאת ממנו.

למידע נוסף, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר, ולהשאיר פרטים.

אנו נחזור אליכם בהקדם, ונשתדל לתת מענה בזמן הקצר והיעיל ביותר שניתן.

יש הערות על הכתבה? נשמח לתגובתכם:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם >>

כלב תמיכה רגשית

כל מה שאתם צריכים לדעת על כלבי ליווי ותמיכה רגשית, מהו כלב תמיכה רגשית ואיך הוא עוזר לבעלים שלו? כלב תמיכה רגשית (נקרא גם "כלב

קרא עוד »

כלבי שירות לחולי אפילפסיה

כלבי שירות לחולי אפילפסיה — איך הם יכולים לעזור? עבור אנשים הסובלים מאפילפסיה, כלבי שירות יכולים לספק המון תמיכה וסיוע. כלבי שירות הם כלבים מיוחדים

קרא עוד »
תוכן עניינים

אודות הרמוניה - בית הספר לאילוף כלבים

למעלה מעשור, שאנחנו מכשירים כלבנים בארץ בתחומים שונים.
מאלפי כלבים בכירים, מדריכי כלבנות טיפולית, הכשרת מאלפי כלבי שירות ותרפיה ועוד….
אנו עובדים מתוך תשוקה ענקית וזיקה גדולה למקצוע שאותו לומדים בבית הספר שלנו, ועושים את הכי טוב על מנת להפוך אתכם
להיות הכי טובים שיש.

הקורסים המקצועיים שלנו:

קורס אילוף כלבים
קורס כלבנות טיפולית
התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן יוגב... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן