כלב תמיכה רגשית

כל מה שאתם צריכים לדעת על כלבי ליווי ותמיכה רגשית,

מהו כלב תמיכה רגשית ואיך הוא עוזר לבעלים שלו?

כלב תמיכה רגשית (נקרא גם "כלב שירות נפשי") הוא כלב שעבר אימונים מיוחדים בשביל לעזור ולתמוך באנשים המתמודדים עם בעיה נפשית קלה או חמורה. כלבים אלה יכולים לבצע מגוון של משימות, כמו להזכיר לבעליהם לקחת תרופות, לספק נחמה במהלך התקף חרדה, ואפילו למנוע מהבעלים לפגוע בעצמו.

כלבי שירות הם לא תרופה למתמודדים עם בעיות נפשיות, אבל הם יכולים לעזור מאוד בשיפור איכות החיים של הבעלים שלהם.

בשביל להבטיח שכלב תמיכה רגשית יהיה מסוגל לבצע את משימותיו ביעילות ולתת את התמיכה והעזרה לבעליהם, חשוב שהבעלים או אדם אחר שקרוב אליו יהיה מסוגל לטייל עם הכלב ולהעניק לו זמן משחק וכיף.

למי כלב תמיכה רגשית יכול לעזור?

  • אנשים המתמודדים עם חרדות או פוסט טראומה
  • אנשים הסובלים מפחד מטיסות
  • ילדים על הספקטרום האוטיסטי
  • אנשים המתמודדים עם מוגבלות נפשית/פיזית או נכות

כלב תמיכה רגשית יכול להיות בן לוויה נאמן וחברותי שיתמוך ויעזור לבעלים שלו, גם בבית וגם מחוצה לו.

איך משיגים כלב תמיכה רגשית?

כלבי תמיכה רגשית מאומנים במיוחד לבצע משימות המסייעות לאנשים עם מוגבלויות נפשיות או פיזיות. המשימות שמבצע כלב שירות קשורות בקשר הדוק לסוג המוגבלות של הבעלים.

כלבי תמיכה רגשית עוברים הכשרה מקיפה על ידי כלבנים מנוסים, שבה הם לומדים איך לבצע משימות שאפשר להתאים באופן אישי כדי לענות על הצרכים של האדם שהם יסייעו לו.

כלבי ליווי ותמיכה נפשית נדרשים בדרך כלל לאילוף של כמה חודשים לפני שהם יכולים ממש לעזור ולסייע לבני אדם.

אנחנו בהרמוניה מציעים תוכניות אימון של כלבי שירות. אנחנו יכולים לאמן במיוחד בשבילכם כלב תמיכה נפשית שיוכל לתת לכם את המענה והעזרה שאתם צריכים.

מהם כמה מהיתרונות של כלב תמיכה רגשית?

כלבי שירות לתמיכה נפשית יכולים לעזור ואף לשפר באופן משמעותי את חייהם של אנשים המתמודדים עם בעיות רגשיות. היתרון הברור ביותר הוא זה שהכלב תמיד נמצא איתם. עבור אנשים רבים, עצם זה שהכלב נמצא לידם ואיתם בכל רגע ביום, יכולה להיות מרגיעה מאוד ולעזור להם מבחינה נפשית.

עוד יתרון הוא שכלבי שירות יכולים לספק תחושה של שגרה וסדר יום קבוע. כלב שירות יכול להיות מועיל במיוחד עבור אנשים שאובחנו כסובלים מהפרעת קשב או מדיכאון, מצבים שיכולים לגרום למטלות היום-יום להיראות כמו משימה בלתי אפשרית.

בנוסף, כלבי שירות הם יצורים אוהבים, חמים, שתמיד נהנים לתמוך בבעלים שלהם. הם תמיד שמחים לראות את בעליהם, לא משנה באיזה מצב הם נמצאים, ובזמנים קשים או ברגעים של תחושת ייאוש זה יכול מאוד לעזור.

לבסוף, כלב שירות לטיפול רגשי יכול לבצע משימות ספציפיות המסייעות להקל על הסימפטומים של מחלת נפש. לדוגמה, אפשר לאמן אותם להזכיר לבעליהם לקחת תרופות או לעזור במהלך התקף חרדה.

זו לא קלישאה — הכלב הוא באמת חברו הטוב ביותר של האדם. כלבים לתמיכה נפשית יכולים להשפיע בצורה עמוקה על הרווחה הנפשית של הבעלים שלהם ולהיות לצידם בכל רגע קשה.

האם כלב שירות נפשי יכול לעלות איתי לטיסה?

אם אתם הבעלים של כלב שהוכשר לתת תמיכה נפשית, אתם צריכים לקבל מסמך שנקרא "אישור בעל חיים לתמיכה רגשית". זהו מסמך שמנפיק פסיכולוג או פסיכיאטר שבו כתוב שהכלב אכן תומך ועוזר לכם מבחינה רגשית. כדי לקבל את האישור הזה תצטרכו להיפגש עם איש מקצוע מתחום בריאות הנפש שיבחן את מצבכם ויקבע האם הכלב עוזר לכם. במידה ותקבלו את האישור הזה, תוכלו לעלות עם הכלב לטיסה, אבל חשוב לציין שלא בכל הטיסות מרשים לעלות עם כלב רגשי, אז חשוב לבדוק עם חברת התעופה מה הנהלים שלה לגבי ליווי של כלב תמיכה רגשית בטיסה.

הכשרת כלב שירות בהרמוניה

כמו שאמרנו, כלבי שירות ותמיכה נפשית יכולים לעזור להרבה אנשים, ובדרכים שונות.

אנחנו בהרמוניה מומחים באילוף כלבי שירות ובעלי ניסיון עשיר בתחום. הכלבים האלה יכולים לעשות הבדל גדול באיכות החיים של אלה הזקוקים להם, בדיוק משום כך אנחנו רואים בעבודה שלנו שליחות וגאים בכך שאנחנו מכשירים כלבי שירות שעוזרים לאנשים לחיות את החיים על הצד הטוב ביותר. 

יש הערות על הכתבה? נשמח לתגובתכם:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם >>

כלבי שירות לחולי אפילפסיה

כלבי שירות לחולי אפילפסיה — איך הם יכולים לעזור? עבור אנשים הסובלים מאפילפסיה, כלבי שירות יכולים לספק המון תמיכה וסיוע. כלבי שירות הם כלבים מיוחדים

קרא עוד »
תוכן עניינים

אודות הרמוניה - בית הספר לאילוף כלבים

למעלה מעשור, שאנחנו מכשירים כלבנים בארץ בתחומים שונים.
מאלפי כלבים בכירים, מדריכי כלבנות טיפולית, הכשרת מאלפי כלבי שירות ותרפיה ועוד….
אנו עובדים מתוך תשוקה ענקית וזיקה גדולה למקצוע שאותו לומדים בבית הספר שלנו, ועושים את הכי טוב על מנת להפוך אתכם
להיות הכי טובים שיש.

הקורסים המקצועיים שלנו:

קורס אילוף כלבים
קורס כלבנות טיפולית
התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן יוגב... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן