כלבים היפואלרגניים: כלבים בטוחים לסובלים מאלרגיות

תוכן עניינים

בשנים האחרונות, החיפוש אחר כלבים היפואלרגניים תפס תאוצה, כנראה בשל המספר ההולך וגדל של אנשים הסובלים מאלרגיות. עם אוכלוסיה הולכת וגדלה של אנשים האלרגים לחיות מחמד, הצורך בגזעים התואמים לסובלים מאלרגיה דחוף יותר מאי פעם. מאמר זה מתעמק בתחום הכלבים ההיפואלרגניים, שופך אור על מה שהופך גזעים מסוימים למתאימים יותר עבור אלה אשר סובלים מאלרגיות ומדגיש את האפשרויות המגוונות הזמינות עבורם.

כלבים היפואלרגניים

מה מיוחד בכלבים היפואלרגניים?

המונח "היפואלרגני" מרמז על נטייה נמוכה יותר לעורר תגובות אלרגיות. חיוני להבהיר שאף גזע כלבים אינו נטול אלרגנים לחלוטין. עם זאת, גזעים מסוימים מתאימים יותר מאחרים עבור הסובלים מאלרגיות.

מהו כלב היפואלרגני?

כלבים היפואלרגניים בדרך כלל מייצרים פחות אלרגנים עקב תכונות מסוימות כמו אלו:

  1. סוג הפרווה – לכלבים היפואלרגניים יש לרוב פרווה שדומה יותר לשיער אדם מאשר לפרווה טיפוסית של כלבים. סוג זה של פרווה נוטה לנשור פחות, מה שאומר שפחות אלרגנים משתחררים לסביבה. 
  2. פחות נשירה – כלבים הנחשבים להיפואלרגנים בדרך כלל מנשירים פחות באופן כללי. פחות נשירה פירושה שפחות שערות עמוסות קשקשים מתפזרות בסביבה. 
  3. ייצור קשקשים – קשקשים, שהוא אלרגן נפוץ, נושר מעור הכלב באופן קבוע. כלבים היפואלרגניים נוטים לייצר פחות קשקשים בהשוואה לגזעים אחרים.
  4. רוק – אלרגנים הנמצאים ברוק של הכלב יכולים להתפשט אל פרוותם ואל הסביבה כאשר הם מטפחים את עצמם וכך להתפזר בסביבתם. חלק מהכלבים ההיפואלרגניים מייצרים פחות רוק ובכך מפחיתים את כמות האלרגנים בסביבתם. 
  5. גודל הכלב – כלבים קטנים יותר מייצרים בדרך כלל פחות אלרגנים בזכות גודלם. יש פחות שטח עור להשיל ממנו קשקשים ופרווה. פחות עור ופחות פרווה = פחות אלרגנים!
  6. עור לא שומני – עודף שמן עלול לתרום לייצור קשקשים, ובכך לפזר יותר אלרגנים בסביבת הכלב. לרוב הגזעים שנחשבים היפואלרגניים יש עור פחות שומני, כך שהם מייצרים פחות קשקשים. 

חשוב להבין שבעוד שתכונות אלה עשויות להפחית את הסבירות לתגובות אלרגיות, אף גזע כלב אינו נטול אלרגנים לחלוטין. תגובות אינדיבידואליות לגזעי כלבים שונים עשויות להשתנות באופן משמעותי, והיפואלרגני אינו אומר נקי מאלרגנים.

כלבים היפואלרגניים

ספקטרום של אפשרויות: חקר גזעים היפואלרגניים

גזעים מגוונים של כלבים נופלים לקטגוריית ההיפואלרגניים, כל אחד עם מאפיינים ייחודיים הנותנים מענה להעדפות ולאורח חיים שונה:

  • פודל – כל הפודלים (טוי, מיניאטורי וסטנדרטי) נופלים תחת ההגדרה "היפואלרגנים". לפודלים יש פרווה מתולתלת דמוית שיער, והם בעלי נשירה מינימלית, מה שעוזר לשמור על אלרגנים בשליטה.
  • בישון פריזה – כלבים אלה ידועים בפרווה הלבנה והרכה שלהם, ובהיותם משילים מעט מאוד שיער. השיער שלהם דומה לשיער אדם, ולכן מייצר פחות קשקשים, מה שהופך אותם לבחירה טובה עבור הסובלים מאלרגיות.
  • כלב מלטזי – לכלבים הקטנים האלה יש פרווה דמוית שיער, ארוכה ורכה כמשי. פרוותם אינה נושרת כמעט, כך שהם משחררים מינימום אלרגנים לסביבה.
  • כלב מים פורטוגלי – לגזע הזה יש פרווה עמידה למים, מתולתלת או גלית המשילה מעט מאוד. הפרווה שלהם אינה מנשירה קשקשים, וטיפוח קבוע נחוץ כדי לשמור על התכונות ההיפואלרגניות שלהם.
  • יורקשייר טרייר – יורקשייר יש שיער עדין דמוי אדם אשר נשיר באופן מועט מאוד. זה, בשילוב עם גודלם הקטן, הופך אותם לגזע מתאים מאוד לסובלים מאלרגיות.
  • שי טסו – למרות הפרווה הארוכה והגלית שלהם, כלבי שי טסו משילים מעט מאוד. גם כלבים אלה דורשים טיפוח קבוע כדי למנוע מהשיער שלהם ללכוד קשקשים ולהפיץ אותם, אך כאשר מטופחים הם עשויים שלא לעורר אלרגיות כמעט אף פעם!
  • סקוטיש טרייר (טרייר סקוטי) – לכלבים אלה יש פרווה המזכירה שיער של בני אדם, מה שמפחית את כמות הפרווה והקשקשים המתפזרים בסביבתם.
  • שנאוצר – לכל סוגי השנאוצר (מיניאטורי, סטנדרטי וענק) יש פרווה דמוית שיער, והם משילים מעט מאוד.
  • לברדודל (תערובת לברדור ופודל) – הלברדודלים פופולריים בין היתר בזכות האיכויות ההיפואלרגניות שלהם. הם יורשים את הפרווה ההיפואלרגנית של הפודל אך עם זאת, התכונות ההיפואלרגניות שלהם עשויות להשתנות בהתאם אם הם יורשים יותר מתכונות הפרווה של הלברדור.
כלבים היפואלרגניים, בישון פריזה

מעבר להיבט האלרגני: התפקיד הטיפולי של כלבים היפואלרגניים

כלבים היפואלרגניים עשויים לתרום יותר מאשר תגובות אלרגיות פחותות. הם ממלאים תפקיד מרכזי ברווחתם הרגשית והפסיכולוגית של בעליהם. רבים מהגזעים הללו מציגים תכונות כמו עדינות, נאמנות ואינטליגנציה גבוהה, מה שהופך אותם לבני לוויה ולכלבי טיפול מצוינים. הנוכחות שלהם יכולה להועיל במיוחד לילדים ולאנשים קשישים, לספק נוחות ותמיכה רגשית. 

כלבים היפואלרגניים מציעים יתרונות הרבה מעבר לתחום של תגובות אלרגיות מופחתות. בעיקר, הם ממלאים תפקיד מרכזי בשיפור הבריאות הרגשית והפסיכולוגית של בני לוויתם האנושיים. גזעים היפואלרגניים רבים ידועים בתכונות החביבות שלהם כמו עדינות, נאמנות בלתי מעורערת ואינטליגנציה יוצאת דופן, תכונות שהופכות אותם לבני לוויה מצטיינים ולמועמדים אידיאליים לתפקידי כלבי שירות. 

כלבים היפואלרגניים, שי טסו

נוכחותם של כלבים אלו עשויה להיות מועילה במיוחד עבור קבוצות ספציפיות כגון ילדים וקשישים. עבור ילדים, כלבים אלה לא רק מציעים מקור לנוחות ותמיכה רגשית אלא גם עוזרים בפיתוח אמפתיה ואחריות. במקרה של קשישים, כלבים אלו מספקים תחושת חברות, מקלים על תחושות בדידות ודיכאון. יתר על כן, האופי ההיפואלרגני שלהם הופך אותם למתאימים לטיפול ולתפקידי תמיכה במסגרות בריאות שונות, שם הם תורמים לריפוי ולנוחות של המטופלים מבלי לעורר תגובות אלרגיות. היבט זה מרחיב את התועלת שלהם, ומאפשר להם להשפיע באופן חיובי על מגוון רחב יותר של אנשים הזקוקים לתמיכה רגשית ואינטראקציה טיפולית.

כלבים היפואלרגניים, פודל

אימוץ כלב היפואלרגני

לסיכום, כלבים היפואלרגניים מהווים אופציה מעשית לסובלים מאלרגיות אשר משתוקקים לאמץ כלב. אף על פי שאף גזע לא יכול להבטיח סביבה נטולת אלרגנים לחלוטין, כלבים המוגדרים כהיפואלרגניים מתאימים במיוחד ומפחיתים משמעותית את הסבירות לתגובות אלרגיות. ככל שעולם הכלבים ההיפואלרגניים ממשיך להתפתח, הוא פותח בפני אנשים אפשרויות חדשות לחוות את הקשר הייחודי בין בני אדם לכלבים, ללא אילוצים של אלרגיות. זכרו, כאשר שוקלים לאמץ כלב היפואלרגני, חיוני לבלות זמן איתו לפני שאתם מחליטים על אימוצו באופן סופי, על מנת להבטיח תאימות עם האלרגיות הספציפיות שלכם. השמחה שבבעלות כלבים צריכה להיות נגישה לכולם, וכלבים היפואלרגניים הם צעד לקראת הפיכת רעיון זה למציאות!

יורקשייר טרייר, כלבים היפואלרגניים

חיים ונושמים כלבים? בואו להפוך את התחביב לקריירה

קורס אילוף כלבים אצלנו בהרמוניה מציע מסלול ייחודי ומקיף להכשרת מאלפי כלבים מקצועיים, כלבנים טיפוליים ועוד… הקורסים שלנו מכילים שילוב יוצא דופן של ידע תיאורטי מעמיק והתנסות מעשית, שנועדו לצייד אתכם באופן מלא במיומנויות הדרושות כדי להצטיין בתחום המגוון והמתפתח של אילוף כלבים.

תארו לעצמכם קריירה שבה בכל יום מחדש אתם עוסקים בהשפעה חיובית על חייהם של כלבים ובעליהם. כבוגרי הקורסים שלנו, אתם תהיו מיומנים באבחון ובהתמודדות עם מגוון רחב של אתגרים התנהגותיים, בניית תוכניות אילוף אישיות והצעת הדרכה מקצועית לבעלי כלבים. בין אם אתם חולמים לעבוד בבית הלקוח, בכלביות, או אפילו להשיק עסק משלכם לאילוף כלבים, הקורס הזה הוא אבן הדרך שלכם למקצוע מתגמל שבו התשוקה שלכם לכלבים הופכת לייעוד לכל החיים! 

תנו למסע שלכם עם הרמוניה להיות תחילתה של קריירה יוצאת דופן, מלאה בשמחה של העשרת הקשר בין כלבים לבני האדם.

השאירו לנו פרטים ונשמח לכשכש אתכם!

יש הערות על הכתבה? נשמח לתגובתכם:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם >>

אודות הרמוניה - בית הספר לאילוף כלבים

למעלה מעשור, שאנחנו מכשירים כלבנים בארץ בתחומים שונים.
מאלפי כלבים בכירים, מדריכי כלבנות טיפולית, הכשרת מאלפי כלבי שירות ותרפיה ועוד….
אנו עובדים מתוך תשוקה ענקית וזיקה גדולה למקצוע שאותו לומדים בבית הספר שלנו, ועושים את הכי טוב על מנת להפוך אתכם
להיות הכי טובים שיש.

הקורסים המקצועיים שלנו:

קורס אילוף כלבים
קורס כלבנות טיפולית

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

אנחנו נעדכן אתכם בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר!

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן יוגב... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן